Niet te missen! Citroen en limoen

Ik gebruik de citroen al lang niet meer alleen wanneer ik keelpijn heb en de limoen niet meer alleen voor caipirinhas. Deze citrusvruchten zijn volwaardig onderdeel geworden van mijn voorraad in de keuken. Als ze per ongeluk tijdens het koken toch op blijken kan ik daar enorm van balen, want een scheutje limoen of citroensap maakt een enorm verschil bij het op smaak maken van een gerecht. Deze linzensoep kan bijvoorbeeld niet zonder en de vele curry's die ik maak frissen er van op. Zeker een Oosters gerecht moet het hebben van de balans tussen zout, zuur en zoet en daar is de limoen of citroen essentieel.

Het komt gelukkig bijna nooit voor dat ik zonder zit, want door de vruchten in de koelkast te bewaren blijven ze wekenlang goed. Goed genoeg voor dat beetje sap dat je nodig hebt bij het op smaak maken. Ik pers altijd de hele vrucht uit en laat geen halfjes in de koelkast liggen. Die zou ik toch maar vergeten en die halfjes blijven dus niet meer wekenlang goed...Daarom giet ik het teveel aan sap in een ijsblokjeshouder en vries het in. Zo heb ik altijd een voorraad als ik niets vers in huis heb.


~~//~~


Reacties

Populaire posts