Die eet - Whole30 dag 7

Gisteren was het blijkbaar anti-dieet dag. Las ik in het treinvodje dat "nieuws en entertainment" brengt. Er stond een stukje in over dieten en afvallen.


Daar wilde ik het nog even over hebben. Op dieet zijn houdt namelijk niet per sé in dat je wilt afvallen. Toch is dat de eerste associatie die mensen hebben bij het woord.
De Van Dale zegt:
dieet:  'wat men per dag eet', leefregel met betrekking tot spijs en drank
Mensen op een glutenvrij-dieet volgen dat omdat ze niet tegen gluten kunnen. Vegetariers volgen een vleesloos dieet. Ik volg dit dieet omdat ik uit wil vinden of er bepaalde voedingsmiddelen zijn waar mijn maag niet goed op reageert. Ik vind het interessant om eens te ondervinden hoe het is om geen suiker te eten, hoe het is om op te letten wat er eigenlijk allemaal in producten verborgen zit. Hoe het is om een maand niet te drinken. Dit dieet is dat allemaal bij elkaar.

Het is inmiddels dag 7 en het is nog steeds een enorme uitdaging. Maar er is bijna een week voorbij. Ik begin zelfs al een beetje trots op mezelf te worden  Ik plan, denk en kook vooruit, was elke dag af. Gistermorgen stond ik 6 eieren te koken en een kipfilet te bakken, van alles in emmertjes te stoppen zodat ik lunch én diner al bij me had. Hoe georganiseerd!
Verder voel ik me nog steeds gewoon. Als ik me al anders voel dan heb ik misschien iets meer energie. Maar dat kan ook komen omdat ik vind dat ik gezond bezig ben en dat het goed gaat.

Vandaag at ik oa:
  • Een halve liter kokosmelk-smoothie met sinaasappel, meloen, banaan en peer, een ei erbij
  • Een salade met ei, avocado, tomaat en een blikje makreel
  • Kippenpoot met zoete aardappel en knoflook uit de oven

~~//~~






Reacties

Populaire posts