Whole30, dag 1

De kop is er af. Gelukkig viel het vandaag mee. Ik heb lekker gegeten en zelfs gesport. Zin in suiker of andere niet Whole30 geschikte dingen heb ik nauwelijks gehad.

Ik heb wel gemerkt dat als ik honger krijg, ik het lastig vind niet iets makkelijks en kant en klaars te kunnen pakken, zoals een koekje dat vult, een mueslireep, of even een boterham. Daar moet nu echt over nagedacht worden. Ik heb wel gekookte eieren liggen, maar ik ben bang dat ik over een week al geen ei meer kan zien, dus die liever niet als tussendoortje.

Verboden vruchten

Vanochtend startte ik met een smoothie met banaan, sinaasappel, mango, kokosmelk en een beetje lijnzaad, een hard gekookt ei daarnaast. Daarna kwam ik er achter dat fruitsmoothies volgens de Whole30 guru's helemaal niet mogen. Lekker dan... Dit heeft iets te maken met de hoeveelheid fruitsuikers die je meteen bij je start in je lichaam pompt en dat je volgens hen je eten het beste 'heel' kan eten. Ik heb hier niet zoveel mee, ik vind het allemaal al ingewikkeld genoeg en ik stop niks in die smoothies wat volgens het dieet niet mag. Eigenwijs dus.

Lunch 

Was salade met avocado, wortel, tomaat, ei en een paar gehaktballetjes met ui en knoflook. Ik was vooral erg content met mezelf dat ik dit allemaal netjes van te voren had klaargemaakt en zo mee kon nemen.

De tijd tussen thuiskomen en sporten heb ik overbrugd met een banaan en een paar tomaten. Ohja, en een portie geroosterde pompoenpitten met een beetje zout. Erg lekker en nodig, want dit was het moeilijkste moment van de dag.

Diner

Het diner bestond uit een ovenschotel met scharrelkippenpoot, flink met peper en zout bestrooid, met blokjes zoete aardappel er omheen en stukjes knoflook. De schaal helemaal 'Whole30-proof' ingevet met kokosolie. Net op, er kan niks meer bij dus klaar voor dag 2, hoezee.


~~//~~



Reacties

Populaire posts