Whole30 dag 16: Hoe slacht ik een mango?

Het is 18˚C in huis maar ik vertik het om de kachel aan te doen. Het is lente hoor. Wat een hondeweer. Gelukkig start ik de dag altijd goed met een overheerlijke smoothie (minstens een halve liter) en een gekookt ei. Die smoothies zijn elke dag weer een beetje anders. Soms zijn ze zo exotisch dat ze naar vakantie smaken. Zoals de smoothie die ik vanmorgen dronk.

Ingrediënten voor een mango-smoothie:
  • 200ml kokosmelk
  • 1 perssinaasappel, geperst
  • 1 banaan
  • 1 mango
  • theelepel lijnzaad
  • handje verse munt
Dit gaat allemaal in de blender en klaar is je weertroost-cocktail. 

Op vakantie in verre oorden heb ik geleerd hoe je makkelijk een mango snijdt. Toen ik nog niet wist hoe was het slachten, met gevaar voor eigen leven. Safety first, dus hier dé mango snijtechniek.




Een mangopit is plat. Zet de mango op zijn smalle kant op een snijplank en snijd vlak langs het midden de bolle kant van de vrucht. 






Snijd in het afgesneden deel een blokjespatroon. Kijk uit dat je tot ongeveer op de schil snijd, niet erdoor.



Duw de mango 'binnenstebuiten'. Je kunt nu makkelijk de mango afhappen, of de blokjes er af snijden.










Hetzelfde doe je met de andere bolle kant van de mango. Het platte deel dat over is is de pit met nog wat vruchtvlees er omheen. Snijd de schil hier vanaf en snijd net zolang nog vruchtvlees af tot het niet meer wil: dichtbij de pit is het vlees taai. 








~~//~~



Reacties

Populaire posts