Whole30 dag 9 en 10 - Koekjes, hamburgers en frietjes!

IK HEB VANDAAG KOEKJES GEBAKKEN! Hoe is het mogelijk. Koekjes zonder meel, suiker en boter. Het kan en het is niet eens moeilijk. Het recept staat hier. Alleen heb ik de pistachenoten vervangen door hazelnoten. Het resultaat is echt goed gelukt. Meer dan twee koekjes kun je niet eten want ze vallen dodelijk zwaar op de maag. Maar ze zijn heerlijk! Echt te gek!


Aaah, look how pretty!

Qua ingrediënten zijn de koekjes whole30 'approved', qua waar ze voor staan -lekkere trek- eigenlijk niet. Het dieet probeert namelijk ook 'slechte' eetgewoontes af te leren. Dan is het dus eigenlijk niet de bedoeling dat je gezond snoep gaat maken, je moet helemaal afleren om te snoepen. Voor mij is deze insteek niet echt van toepassing. Ik eet normaal al best gezond. Het gaat mij meer om het experiment van voedselgroepen schrappen en kijken hoe ik daar op reageer dan dat ik mezelf een nieuwe 'life style' aan wil meten. 



Dag 9

Gisteren, dag 9,  stonden de zoete aardappelen in tomatenpuree op het menu, met:


Zelfgemaakte kefta/köfte/kūfta alias gekruide gehaktballetjes

Ingrediënten voor de kefta:

  • 300 gram biologisch rundergehakt
  • 1 ei
  • 1 ui, geraspt of heel fijn gesneden
  • 3 teentjes knoflook, fijn gehakt
  • een tl gemalen djintan (komijn)
  • een tl koenjit (kurkuma)
  • een tl gemalen ketoembar (korianderzaad)
  • zout, peper
  • snufje kaneel
  • handje verse munt, in stukjes gescheurd
Kneed alles door elkaar en maak er gehaktballetjes van. 


's Avonds at ik nog een stevige salade met tomaat, radijs, avocado, een hardgekookt ei en een klein blikje makreel. 

Dag 10

Vandaag maakte ik met twee overgebleven kefta whole30 hamburgers. Met sla en mosterd. Het lijkt natuurlijk in de verste verte niet op een echte hamburger maar het zag er wel mooi uit en sla met gehakt is altijd een goede combinatie. 



Verder maakte ik dus de koekjes en at ik 's avonds frietjes van zoete aardappel en een zalmpakketje uit de oven. Dit is echt een dieet om je vingers bij af te likken. 


~~//~~




Reacties

Populaire posts