Whole30 Tips

Dag 21 zit er alweer op. De tijdlijn op de website van Whole30 zegt:

Days 16-28: Tiger Blood

Goodbye cravings, hello Tiger Blood! This must be what everyone is talking about! You’ve hit the downhill slope of your Whole30 and life is beautiful. Your energy is through the roof, you’ve kicked the cravings, you’re experimenting with new, delicious food, and you’ve finally got the time to notice that your clothes fit better, your workouts are stronger, and you are generally more awesome. There’s not much more to say about this phase – go and enjoy it!

Tja. Net zoals de man met de hamer er bij mij niet is geweest, is deze euforische staat er ook niet. Ik ben inderdaad lekker aan het experimenteren met nieuw voedsel, het idee dat ik heel gezond bezig ben is ook leuk, maar tijgerbloed? Neuh. Ik voel me prima hoor, daar niet van. Maar ik moet mezelf er wel aan helpen herinneren dat ik gezond bezig ben. Dat het best bijzonder is om een maand geen suiker, zuivel en granen te eten. Daarbij ook nog alcohol te laten staan. Heel moeilijk vind ik het allemaal niet, maar ik loop ook weer niet te dicht langs de kaasjes of de broodafdeling in de supermarkt, dat is een onnodige kwelling. Terrasjes laat ik links liggen en uitgaan is ook niet alles. Ik mis die dingen namelijk wel, vooral op het moment dat ik ze zie en er aan herinnerd word. Struisvogel spelen, dat helpt!

Ondanks dat ik hier geen succesverhalen kan vertellen op dit moment, wil ik toch wat tips geven aan geïnteresseerden. Ik denk namelijk nog steeds dat dit voor veel mensen die gezonder of anders willen gaan eten iets oplevert. Nog steeds vind ik het een toffe uitdaging en experiment.
Dus voor iedereen die er over zit te denken om dit ook te gaan doen:

10 Whole Ditschy tips


  1. Zoek een Turkse (of Marokkaanse/Perzische/ etc etc) supermarkt/groenteboer. Die heeft weinig verleidingen en verkoopt goedkoop groente, fruit, eieren, noten, dadels etc. Vermijd de AH! Die verkoopt bijna alleen maar dingen die je niet mag eten en je loopt jezelf te kwellen.
  2. Maak boodschappenlijstjes en houd je daaraan. Maar ga je altijd te buiten aan mooi groenvoer. 
  3. Ben je klaar voor 30 dagen elke dag koken? Je zult meer koken dan ooit, waarschijnlijk. Ook meer afwas hebben dan ooit en ook nog eens een berg GFT. Dat lijkt pittig. Gelukkig kun je ook voor meerdere dagen koken, zie punt 4.
  4. Plannen: Maak een 30 dagen agenda en bekijk alvast eventuele hobbels. Wanneer zul je eten mee moeten nemen? Kook dan de dag ervoor dubbel. Bedenk welke recepten je wilt uitproberen of welke recepten je kunt gebruiken en aanpassen. Twitter en instagram #whole30 en bezoek de vele blogs. 
  5. Altijd in huis: Kook veel eieren tegelijk en bewaar ze in de koelkast zodat je altijd een ei-to-go hebt, ideaal voor in je lunchpakket. Koop blikjes makreel (naturel), die kun je ook altijd in je tas stoppen en door een salade mixen. Bak (biologische) kipfilet, ook to-go. Koop gehakt en maak er gehaktballetjes zodat je die mee kunt nemen. Koop kilo's avocado's. Koop literpakken kokosmelk (Aron-D, geen toevoegingen). Kokos wordt je vriend. Je kunt er alles mee. Zelfs als je niet van kokos houdt kun je met kokosmelk koken, de smaak is niet overheersend, het vervangt kookroom. 
  6. Eet! Als je honger hebt, of lekkere trek: eet iets. Groente, fruit, restjes etc. Het leidt af van alle dingen die je niet 'mag' eten. 
  7. Zoetklop en snacktijd: Als je echt niet meer kunt, bak je koekjes van noten en eet je af en toe dadels. Maak je chocolade(mousse). Bak je bananen. Rooster je pompoenzaden met zout en paprikapoeder als snack. Koop je blikjes olijven zonder e-nummers en suiker (toko!), ook voor de lekkere trek. Echt, het helpt en het is lekker, je wist niet dat het kon en je zal je afvragen waarom al die fabrikanten toch overal suiker in stoppen als het zo ook kan!
  8. Vind een mede-Wholey! Het is heel fijn om ervaringen te delen en elkaar te inspireren. 
  9. Denk niet aan afwijken. Zet de knop om en ga voor de ervaring. 
  10. Het zijn maar 30 dagen! 

Zo kom je je dagen wel door. Ik hoef er nog maar 8!


~~//~~




Reacties

Populaire posts