Whole30 dag 20

De afgelopen dagen was ik moe, heel moe. Misschien kwam het van het dieet, maar ik denk het eigenlijk niet. Wel heb ik waarschijnlijk wat te weinig gegeten, iets wat voortkwam uit minder goed plannen omdat ik een dipje had qua motivatie. Als je te weinig eet krijg je ook minder energie natuurlijk. Gelukkig hielp een flinke hoeveelheid boodschappen doen:


Het is nog steeds niet moeilijk om me te houden aan wat ik niet mag eten, bij mij is de valkuil, precies zoals ik voorspelde, het plannen. Het motivatiedipje kwam omdat ik eigenlijk geen veranderingen merk. Gek, want alle verhalen tot nu toe, online en offline waren vol van bijzondere ervaringen. Ook mijn Whole30maatjes hebben tot nu toe geen migraine meer gehad of zijn naar tevredenheid aan het afvallen of slapen beter.
Aan de ene kant is het goed om te bedenken dat mijn lichaam blijkbaar goed tegen allerlei verschillende voedingspatronen kan, aan de andere kant helpt het mijn maag dus nog niet goed. Ik heb ook niet heel erg last, maar helemaal over is het niet. Misschien komt dat nog, dat kan. Hierdoor moet ik mijn motivatie halen uit het omgaan met eten. Gelukkig vind ik het dieet leuk omdat het zo'n uitdaging is. Ik kook alsnog heel lekker en ik heb echt het idee dat ik gezond bezig ben.


Gisteren heb ik flink 'bij' gegeten. Smoothie 's ochtends met een gekookt ei, 's middags een bord vol stevige pastasaus, een dikke moot zalm uit de oven als tussendoortje, 's avonds een kippenpoot uit de oven met zoete aardappel en als toetje Moes' chocolademousse, met aardbeien en kokos bestrooid. Ik had er ook nog wat sinaasappelsap door gemixt. Echt te gek hoe je zo lekker kan koken zonder suiker en boter. Het was echt heer-lijk allemaal!

Ondertussen gaat de tijd enorm snel. Vandaag is alweer dag 20 en vanaf morgen is het dus aftellen! Snel nog maar een etentje organiseren met de Wholeys, voordat het te laat is. Ondertussen kun je voor meer Whole30 recepten terecht op de pagina's van Moes en Knuta.


~~//~~



Reacties

Populaire posts