Whole30 dag 4

Whole30 eetfestijn bij http://nietvoordemoes.blogspot.nl/

Doe ik misschien iets verkeerd? Nog steeds lichamelijk nergens last van namelijk. Ik had op zijn minst wat afkickverschijnselen als hoofdpijn of enorme zin in zoete dingen verwacht, maar nee. Waarschijnlijk juich ik te vroeg. Of at ik echt al zo weinig suiker en bewerkt eten?

Gisteren, dag 3, moest ik voor het eerst werken en dus zelf eten mee nemen. Ik had de dag er voor extra gekookt, dus dat kon zo de magnetron daar. Het was wel even moeilijk om de gewoontes om tussendoor even een cola of chocolademelk te drinken op te geven. Nu was het nog een rustige dienst. Maar tijdens een drukke dienst drink heb ik soms zelfs sportdrank nodig om energiek te blijven (of: dat denk ik). Dat wordt dus vooral nog veel meer water drinken en fruit er bij eten.

Het is wel grappig om te merken wat dit geestelijk met me doet. De zin "Mag niet",  schiet de hele tijd door mijn hoofd bij alles wat er aan niet geoorloofde levensmiddelen voorbijkomt. Of ik droom steeds dat ik een broodje eet en ineens in de snackbar zit en tijdens het eten bedenk dat ik dat helemaal niet mag. Dan gaat het om dingen waar ik nu niet eens per sé zin in heb. Alhoewel, een vers gebakken broodje...

Edit: Ik mag nog wel wat afkickverschijnselen verwachten als ik deze Whole30 tijdlijn mag geloven, alhoewel ik nu al op dag 4 zit, maar misschien komt de man met de hamer bij mij later.
Diner: Poolse kabeljauw van de markt met macademianoten. Goddelijk


~~//~~

Reacties

Populaire posts