Whole30 dag 30!

Het is zover. De dag die ik wist dat zou komen is eindelijk hier (sorry voor die ontzettend uitgemolken grap, maar ik had hem nog niet gemaakt). Het is DAG 30! 

Als ik terug kijk op de 30 dagen is het best snel gegaan. Ik had voorspeld dat plannen het lastigste zou worden, maar dat had ik na twee weken wel onder de knie. Daar heb ik ook het meest aan gehad en ga ik verder gebruiken. Efficiënter inkopen, voorbereiden en eten meenemen als dat slim is. Dus niet pas nadenken waar ik mijn eten vandaan moet halen op het moment van honger krijgen.

Wat ik over de hele periode het moeilijkst vond was het missen van een drankje tijdens het uitgaan. Uitgaan was daardoor ook echt minder leuk. Op dag 29 was ik daarom nog bijna de mist in gegaan. Ik had in de stad afgesproken met D. die ik niet zo vaak zie omdat hij in het buitenland woont en had ontzettend zin in een lekker speciaal biertje in een gezellig café. Dat café hebben we wel aangedaan, maar dan met een saaie thee zonder koekje. Toen was ik er echt wel klaar mee. En dacht: wat maken die twee dagen nu nog uit. Maar ik ben blij dat ik niet gezwicht ben want nu kan ik gewoon zeggen dat ik de hele Whole30 zonder valsspelen heb afgerond. Het is toch een beetje zoals de vierdaagse lopen: je wilt het afmaken.

Heb ik er verder nog iets aan over gehouden? Ja. Het besef dat ik al best gezond at, omdat ik vrij moeiteloos het dieet kon aanpassen aan mijn eetgewoontes. Het uitblijven van verdere reacties of veranderingen vind ik ook positief: ik lijk dus niet ergens overgevoelig voor te zijn. Tenminste, voor de dingen die ik nu uit mijn dieet geschrapt had. Met mijn maag gaat het redelijk, niet heel slecht, ook niet helemaal ok, nog steeds vaag dus. Ik ga de komende tijd gewoon nog wat verder experimenteren met bepaalde etenswaren. Maar eerst de oude terug invoeren! Ik zal daarom de komende tijd nog bloggen over de after game.

Om de hersenvervuiling door dat K-lied goed te maken, hier een van de mooiste liedjes ooit. Volumeknop omhoog en gaaaaan! 

Eels – Mr. E's Beautiful Blues
(Begint na een paar seconden stilte, doet het dus wel.
Het nummer was namelijk ooit een 'hidden track')



~~//~~


Reacties

Populaire posts